Beatbox

Här e kanske många som besökt min blogg o sett på min header "Mittliv som hårt tränande beatboxare", och undrat va fan beatbox är. Så jag tänkte förklara lite kort och enkelt här.

Beatboxing är när man med egen röstförmåga (stämband, munhåla, läppar och tunga) återskapar det ljud som en trumma (samt ibland även bas och sång) kan åstadkomma. Man kan i princip göravilka ljud om hälst det är bara fantasin som sätter gränser, men ska häst ha grunden den samma hela tiden med bas och så precis som i all musik:).

Här är ett klipp från youtube på en grym beatboxare:) Eclipse



Kommentarer
Postat av: Sara

Oj wohow hade jag rätt?;) Fan vad bra jag är!

2008-08-01 @ 11:02:27
URL: http://sarahart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0