Haha igen

Hittade ännu en skit rolig berättelse, har ingen aning om den är sann:P
Men kul är den :)

-Helpdesk, vad kan jag hjälpa till med?
-Jag har problem med Word.
-Vilken typ av problem ?
-Jo,jag satt och skrev och plötsligt försvann alla ord.
-De försvann ?
-Ja ,de försvann.
-Hmm,vad har du på skärmen nu?
-Ingenting.

-Ingenting ?

-Den är tom.Den tar inte emot någonting när jag skriver.
-Befinner du dig fortfarande i Word eller lämnade du programmet ?
-Hur vet jag det ?
-Kan du se c-promten på skärmen ?
-Vad är en c-promt ?
-Okej,strunta i det.Kan du flytta muspekaren på skärmen ?
-Det finns ingen muspekare.Jag sa ju att den inte tar emot någonting jag skriver.
-Har din monitor en på-indikator ?
-Vad är en monitor ?
-Det är den där saken som ser ut som en tv.Har den en liten lampa som talar om när den är på ?
-Jag vet inte.
-Nähä,titta då på baksidan av monitorn och leta reda på stället där sladden för strömförsörjningen går in.Kan du se det ?
-Ja,jag tror det.
-Bra.Följ sladden till kontakten och berätta för mig om den är ansluten till vägguttaget.
-Ja,det är den.
-När du var bakom monitorn,såg du då om det var två kablar anslutna till baksidan eller bara en?
-Nej.
-Får jag be dig titta där bakom igen och leta reda på den andra kabeln?
-Okej,här är den.
-Vill du vara snäll och följa den och tala om för mig om den sitter ordentligt ansluten till din dator.
-Jag når inte.
-Okej,kan du se om den är det?
-Nej.
-Inte ens om ställer dig på knä och lutar dig fram ordentligt?
-Att jag inte kan se beror inte på att jag har fel vinkel utan på att det är mörkt.
-Mörkt?
-Ja.Kontorsbelysningen är släckt och det enda ljus jag har är det som kommer in genom fönstret.
-Okej,ta och slå på kontorsbelysningen igen då.
-Jag kan inte.
-Inte? Varför då?
-Det är strömavbrott.
-Ström...strömavbrott? Aha,där har vi det. Har du kvar alla handböcker och lådorna som din dator levererades i?
-Ja,jag har dom i garderoben.
-Bra.Gå och hämta dem,koppla ur din dator och packa ihop den på samma sätt som den låg när du fick den.Ta sedan med den tillbaka till affären där du köpte den.
-Verkligen?Är det så illa?
-Ja,jag är rädd för det.
-Jaha,du har väl rätt.Vad ska jag säga till dem?
-Säg till dem att du är alldeles för dum för att ha en dator.........


Kommentarer
Postat av: Monkeyface

Hahaha hoppas den är sann. Måste vara svårt att jobba som support :)





/Monkeyface

2008-09-02 @ 09:44:47
URL: http://www.monkeyface.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0